ЯНІНА КОРОЛЕВИЧ-ВАЙДОВА

(1876-1955) Упродовж своєї оперної кар’єри Соломія Крушельницька спілкувалася з багатьма відомими співаками, композиторами і диригентами. Зазвичай її співпраця з партнерами по оперній сцені розвивалася гармонійно. Дещо інакше склалися стосунки Крушельницької з відомою польською співачкою Яніною Королевич-Вайдовою (1876-1955), які були конкурентними. Початок творчої діяльності Крушельницької і Королевич починався однаково – обидві навчалися в консерваторії Галицького музичного …

ДЖУЗЕППЕ ДЕ ЛУКА

(1876-1950) Серед італійських співаків, з якими виступала Соломія Крушельницька, особливо треба відзначити видатного баритона Джузеппе де Лука. Джузеппе де Лука був партнером Соломії Крушельницької у таких знакових оперних виставах, як повторна прем’єра «Мадам Баттерфляй» Дж.Пуччіні у Бреші 28 травня 1904 року, коли опера здобула шанс на нове життя і тріумфальна постановка цієї ж опери в …

МАРІО КАСТЕЛЬНУОВО-ТЕДЕСКО

(1895 – 1968) Партнерами Соломії Крушельницької були не лише оперні співаки, але й піаністи, які акомпанували їй під час концертів камерно-вокальної музики. Успіх співачки значною мірою залежав від професіоналізму концертмейстера. Найвідомішим партнером співачки у концертах був італійський композитор і піаніст Маріо Кастельнуово-Тедеско (1895 – 1968). У 1920-х роках розпочинається активна творча співпраця молодого М.Кастельнуово-Тедеско із …

МАТТІА БАТТІСТІНІ

(1856-1928) Спільні виступи Соломії Крушельницької і Маттіа Баттістіні відбувалися в період 1898-1902 рр., коли вони входили у виконавський склад Великого варшавського театру, а також в італійську трупу, яка в зимові сезони виступала в Санкт-Петербурзі. Гастролі української співачки на сцені Маріїнського театру розпочалися наприкінці 1898 року. В склад оперної трупи входили відомі італійські співаки – Енріко …

ЕНРІКО КАРУЗО

(1873-1921) Енріко Карузо і Соломія Крушельницька виступали разом у 1898-1900 роках на сцені Великого варшавського театру, а також у складі італійської трупи в Санкт-Петербурзі. Збереглися відгуки в пресі на їхні спільні виступи в операх. Проте якщо Крушельницька відразу отримала визнання публіки й музичної критики, то в рецензіях на ранні виступи Карузо ми зустрічаємо зауваження, які …

АРТУРО ТОСКАНІНІ

(1867-1957) Співпраця Соломії Крушельницької і АртуроТосканіні почалася у грудні 1904 року, коли видатний італійський диригент запросив її до участі у виставі опери “Лорелея” А. Каталані. Про це згадує у своїх спогадах італійський музикознавець ҐвідоМаротті: “АртуроТосканіні, – найвимогливіший до музикантів, починаючи від себе, і не дуже приязний до співаків – схилявся перед Соломією Крушельницькою. Працюючи головним …