(Giacomo Meyerbeer)
1791-1864
•“Роберт-Диявол” (Robertle Diable) – велика опера на 5 дій; лібрето Е. Скріба і Ж. Делявіньє. Прем’єра: Париж, Королівська академія музики, 21 листопада 1831 р.
•Соломія Крушельницька виконувала партію Аліції у Львові, Варшаві, Петербурзі.
•“Панна Крушельницька дуже добре втілила характер Аліції, майстерно підкреслила усі його позитивні риси і чудово виконала цю прегарну партію”.
•(Aleksander Poliński. Z muzyki, “Kurjer Warszawski” (Варшава), 1899, № 81, 22.03)
•“Гуґеноти” (Les huguenots) – велика опера на 5 дій; лібрето Е. Скріба і Е. Дешана за романом П. Меріме “Хроніка часів Карла ІХ”. Прем’єра: Париж, Королівська академія музики і танцю, 29 лютого 1836 р.
•Соломія Крушельницька виконувала партію Валентини в Кремоні, Варшаві, Петербурзі, Львові.
•“Панну Крушельницьку в партії Валентини ми чули не раз, проте вчора її чудовий голос виражав драматизм яскравіше, ніж будь-коли, немов йому додалося свіжості і повноти. Про чудову гру артистки можна і не говорити. Її Валентина втілена пристрасно, зачаровує зовнішністю і навіть у найдраматичніших моментах, серед поривистих рухів і жестів, зберігає неймовірну шляхетність”.
•(Juliusz Stattler. Z opery, “Słowo” (Варшава), 1899, № 226, 3.10)
•“Африканка” (L’Africaine) – велика опера на 5 д.; лібрето Е. Скріба. Прем’єра: Париж, Імператорська академія музики, 28 квітня 1865 р.
•Соломія Крушельницька виконувала партію Селіки у Львові, Варшаві, Петербурзі.
•“На відкриття сезону виставляли “Африканку” Мейєрбера з улюбленицею публіки п. Соломією Крушельницькою. Прийом, який їй підготували, свідчить про велику симпатію, здобуту співачкою в Петербурзі. Бурхливі оплески і “браво” тривали від моменту появи нашої співвітчизниці на сцені аж до кінця вистави, коли публіка влаштувала талановитій артистці палкі овації”.
(W Petersburgu. Z teatrów i widowisk, “Kraj” (Петербург), 1902, № 1, 17.01)
Валентина

Селіка
