Оперний репертуар

Джакомо Пуччіні

(Giacomo Puccini)
1858-1924

“Манон Лєско” (Manon Lescaut) – лірична драма на 4 дії; лібрето композитора, Л. Ілліки, Д. Оліви, М. Праґіта Дж. Рікорді за повістю А. Прево “Історія кавалера де Ґріє та Манон Лєско”. Прем’єра: Турин, театр “Regio”, 1 лютого 1893 р.

•Соломія Крушельницька виконувала партію Манон у львівській прем’єрі опери 21 лютого 1895 р. під диригуванням Ф. Спетріно; згодом у Кремоні, Сантьяґо, Варшаві.

•“Серед артистів, які виступали вчора, чільне місце посіла панна Крушельницька (Манон), дивуючи не лише своєю інтуїцією, глибоким проникненням в образ та чудовим співом – але й творчим обдаруванням. Її героїня, скупо наділена композитором, захоплює тисячею чудово продуманих нюансів, перебуваючи в центрі уваги глядачів та слухачів”. (Juliusz Stattler. Z opery“Słowo” (Варшава), 1899, № 246, 26.10)

“Богема” (La Bohème) – опера на 4 дії; лібрето Дж. Джакози та Л. Ілліки за романом А. Мюрже “Сцени із життя богеми”. Прем’єра: Турин, театр “Regio”, 1 лютого 1896 р.

•Соломія Крушельницька виконувала партію Мімі у Пармі, Неаполі, Варшаві.

•“ Мальовничий образ Мімі є здобутком Крушельницької не лише як актриси, а насамперед як співачки, що стримано і водночас виразно забарвлює його чудовим колоритом і модуляціями свого вокалу. Така безмежно ніжна і граціозна у першій дії, вона стає уособленням трагізму в фінальній частині опери. Ось тут і криється творча позиція цього уславленого ліричного сопрано, чий світлий голос розливається вшир і вгору до меж можливого. … О! Синьйора Крушельницька – це справжня артистка”.  (“Il Pungolo” (Неаполь), 1903, 25-26.01)

“Тóска” (Tosca) – музична драма на 3 дії; лібрето Дж. Джакози та Л. Ілліки за мелодрамою В. Сарду “Флорія Тоска”, написаної для Сари Бернар. Прем’єра: Рим, театр “Costanzi”, 14 січня 1900 р.

•Соломія Крушельницька виконувала партію Флорії Тоски у Буенос-Айресі.

“Мадам Батерфляй” (Madama Butterfly) – японська трагедія; лібрето Дж. Джакози та Л. Ілліки за однойменною драмою американського письменника Д. Беласко, написаною за новелою Дж. Л. Лонґа. Прем’єра першої редакції на 2 д: Мілан, театр “La Scala”, 17 лютого 1904 р.; другої редакції на 3 д. – Бреша, театр “Grande”, 28 травня 1904 р.

•Соломія Крушельницька виконувала партію Чо-Чо-сан у Бреші на прем’єрі другої редакції 28 травня 1904 р. під диригуванням К. Кампаніні. Взявши участь на прохання композитора в другій прем’єрі (після провалу опери в “Ла Скала”), артистка, по суті, врятувала твір, про що писали італійські музикознавці та критики. Згодом С. Крушельницька виступала в “Мадам Баттерфляй” у театрах Ґенуї, Болоньї, Лісабону, Каїру, Буенос-Айреса, Монтевідео, Барселони.

•“Витончена партитура Пуччіні отримала блискучу інтерпретацію. Крушельницька, яка проспівала всю свою партію з неперевершеною майстерністю і солодкою ніжністю в голосі, була прекрасною головною героїнею та зуміла досконало виразити душевну чистоту, наївність і зворушливу м’якість характеру свого персонажа”. (La Gran opera“El Dia” (Монтевідео), 1910, 17.08)

•“Мила виконавиця головної ролі Соломія Крушельницька викликала справжнє захоплення. Співачка має яскравий, чистий і дзвінкий голос. У цьому спектаклі вона була абсолютною володаркою сцени. … її виступ в цілому відзначається високоюмайстерністю. А якщо до цього додати той запал і ентузіазм, зякимКрушельницька виконує свою роль, то вона є найідеальнішою виконавицею партії Баттерфляй. Пуччініповинен щиро визнати, що в особі Крушельницької він має прекрасного співавтора, який допомагає йому у створенні ніжного образу героїні опери”. (Часопис Ґенуї, 1904)

Манон  Лєско

 

Мадам Баттерфляй

Вам також має сподобатись...