Оперний репертуар

Ріхард Ваґнер

(Richard Wagner)

(1813-1883)

  • “Тангойзер або змагання співаків у Вартбурзі” (Tannhäuser und Sängerkriegauf der Wartburg) – велика романтична опера на 3 дії; лібрето композитора. Прем’єра першої редакції: Дрезден, 19 жовтня 1845 р.; другої редакції – Париж, театр “Grand Opera”, 13 березня 1861 р.
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Єлизавети в Одесі, Варшаві, Петербурзі.
  • “П. Крушельницька викликала захоплення в партії Єлизавети, яку втілила пречудово, підкресливши усі її відтінки подиву гідним багатством сценічних і вокальних засобів. …Ситуаційно різноманітну роль Єлизавети артистка представила відповідним тембром і модулюванням голосу, тінюванняммелодичної фрази і відповідним виразом почуття. З таким складним завданням вона чудово впоралась і, таким чином, дала нові докази своїх непересічних здібностей. З окремих моментів партії передовсім треба відзначити прекрасно виконану арію в другій дії (перед турніром), емоційний захист Тангойзера (фінал ІІ дії) і сповнену сліз інтерпретацію молитви в останній картині, яка зворушила слухачів і справила глибоке враження”. (Aleksandr Poliński. Z muzyki. “Tannhäuser”, “Kurjer Warszawski” (Варшава), 1901, No 103, 15.04)
  • “Лоенґрін” (Lohengrin) – романтична опера на 3 дії; лібрето композитора на основі поеми Вольфрама фон Ешенбаха “Парсіфаль”. Прем’єра: Ваймар, 28 серпня 1850 р.
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Ельзи у Кракові, Удіне, Пармі, Палєрмо, Варшаві, Петербурзі, Парижі, Буенос-Айресі, Неаполі. •
  • “У партії Ельзи синьйора Крушельницька здійснює таку тонку роботу виконавиці, яку лише можна уявити. Зі своїм прекрасним даром талановитої актриси і чудової співачки вона настільки красиво, витончено і вдало входить у роль, що вся поезія образу неначе струменіє ніжними пахощами, коли він втілюється в цій незрівнянній артистці. Синьйора Крушельницька була неперевершеною навіть у деталях, і саме їй припали найщиріші і найстихійніші аплодисменти публіки, зачарованої тим високим мистецтвом, яке вона показала і в сценічному, і в музичному плані”.
  • (Colón, “LaRazón” (Буенос-Айрес), 1913, травень)

Ельза

  • “Валькірія” (Die Walküre) – друга частина тетралогії “Перстень нібелунга”, на 3 дії; лібрето автора. Прем’єра: Мюнхен, 26 червня 1870 р. (Прем’єра тетралогії – Байройт, 13-17 серпня 1876 р.
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Брунгільди у Римі, Буенос-Айресі, Мадриді.
  • “Ідеальною Брунгільдою показала себе в другій дії Соломія Крушельницька, яка вже першими дзвінкими закликами “Гой- йо-то-го!” до своїх сестер … викликала нестримні оплески. Цей войовничий заклик, ці кілька звуків, що пролунали серед вершин священних гір і злилися в чарівної сили хорал, з такою дивною досконалістю були передані співачкою, що вони запам’яталися назавжди. … Її Брунгільда – ідеальна. … Наша громадськість такої думки, що Соломія Крушельницька – одна з найкращих виконавиць Ваґнера. У ролі Брунгільди в опері “Валькірія” … сила волі артистки, її самобутність, її драматичний талант виявляються якнайяскравіше”. (“La Revista Teatral de Buenos Aires” (Буенос-Айрес), 1906)
  • “Зіґфрід” (Siegfrid) – третя частина тетралогії “Перстень нібелунга”, на 3 дії; лібрето композитора. Прем’єра тетралогії: Байройт, 13-17 серпня 1876 р.
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Брунгільди.
  • “Сутінки богів” (інша назва “Загибель богів”) (Götterdämmerung) – четверта частина тетралогії “Перстень нібелунга”, на 3 д. з прологом; лібрето композитора. Прем’єра тетралогії: Байройт, 13-17 серпня 1876 р. •
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Брунгільди в Буенос-Айресі, зокрема в аргентинській прем’єрі 1910 р. під диригуванням Л. Муньйоне. •
  • “На сцені виділялась лише одна постать: це була Соломі Крушельницька. Вона втілила образ суворої, вмираючої і гордої Брунгільди, емоційно та характерно. Краса рухів, гідність у поведінці, впевненість інтонації, осмисленість тексту і музичного вираження – все поєдналось для того, щоб виступ Соломії Крушельницької став вражаючим і неповторним”. (“El crepúsculo de los dioses”, “La nación” (Буенос-Айрес”, 1913, 25.07)
  • “Трістан та Ізольда” (Tristan und Isolde) – дійство (Handlung) на 3 д.; лібрето композитора за мотивами однойменного роману Готфріда Страсбурзького (ХІІІ ст.). Прем’єра: Мюнхен, 10 червня 1865 р.
  • Соломія Крушельницька виконувала партію Ізольди у Буенос-Айресі, Мілані.
  • “Над усією виставою домінує особистість Крушельницької. Всевладна експресивність її співу та висока майстерність драматичної гри полонила навіть найбільш витончених шанувальників опер Ваґнера. Як ми навряд чи коли-небудь побачимо на нашій сцені такого Трістана, яким був колись Борґатті, так само навряд чи взагалі будь-коли побачимо таку ідеальну Ізольду, як синьйора Крушельницька”. (“DeutscheLaPlattaZeitung” (Буенос-Айрес), 1906, 28.07)

Брунгільда

Ізольда

Вам також має сподобатись...